Menu

piątek, 6 marca 2015

Krem z pieczonych warzyw

Jak na zupę danie to jest za słodkie, jak na obiad za lekkie, jak na przekąskę zbyt sycące. a jak na deser za zdrowe ;) ale uwierzcie mi, że z odpowiednimi dodatkami można je jeść o każdej porze i w formie niemal każdego posiłku. U nas ostatnio na obiad - podane z orzechami włoskimi i baaardzo zdrową komosą ryżową! mniam :)

Składniki:
5 pietruszek (korzenie)
2 marchewki
1 mały seler 
1l bulionu warzywnego
olej lniany
pieprz
gałka muszkatołowa
komosa ryżowa
orzechy włoskie

Warzywa obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Pieczemy w nagrzanym do 200 stopni piekarniku do miękkości. To naprawdę zależy jak małe będą kawałki, ja piekłam swoje 30 minut. Do garnka wlewamy bulion, dodajemy warzywa i zagotowujemy. Gotujemy około 5 minut a następnie całość blendujemy. Dodajemy pieprz i gałkę do smaku, mieszamy. W międzyczasie gotujemy komosę, ja miałam ugotowaną z poprzedniego dnia. Komosę najpierw płuczemy pod bieżącą wodą, gotujemy w proporcjach 1:2 (komosa:woda). 
Krem przekładamy do miseczek, skrapiamy olejem i posypujemy komosą i orzechami.

Smacznego :)





Wielki Post 2015Wiosenny detoks

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz