Menu

piątek, 13 lutego 2015

Zupa krem ziemniaczany z porem

Jest to jedna z moich ulubionych zup kremów. Robiłam ją już kilka razy, za każdym razem troszkę zmienioną. Jest fajna, gdyż nie potrzeba do niej zbyt dużo składników a właściwie mogę powiedzieć, że prawie zawsze w domu są produkty do jej zrobienia ;) do tego jest pożywna i pomimo tego, że gdy robiłam ją pierwszy raz bałam się że wyjdzie mi puree, to myślę że nadaje się również by poczęstować nią gości :)

Składniki:

7-8 ziemniaków (ostatnio dałam 14 ale były bardzo małe ;))
1/2 pora
0,5 l bulionu warzywnego
1 łyżka masła klarowanego
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka oleju sezamowego
pieprz
papryka słodka
jogurt naturalny
kilka orzechów włoskich do posypania

W garnku rozgrzewamy masło, wrzucamy pokrojonego pora, mieszamy i chwilkę smażymy. Dodajemy ziemniaki, im mniejsze kawałki tym szybciej zupa będzie gotowa. Mieszamy, żeby wszystkie warzywa przeszły smakiem masła. Całość zalewamy bulionem. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na małym ogniu aż ziemniaki będą miękkie. Następnie zdejmujemy garnek z ognia i blendujemy zupę na gładki krem. Dodajemy sos sojowy i olej sezamowy, doprawiamy pieprzem i papryką i całość mieszamy już ostatni raz :)
Przelewamy do miseczek, podajemy z jogurtem i orzechami.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz