Menu

piątek, 27 lutego 2015

Aromatyczny gulasz warzywny

Od paru dni miałam ochotę na danie typu leczo czy ratatuj. Wybrałam się więc na rynek, żeby zakupić warzywa. Po powrocie do domu jednak zobaczyłam, że nie mam cukinii... no cóż musiałam poradzić sobie z okrojonym asortymentem, żeby to była jakaś nowość? ;) tym sposobem powstał ten oto aromatyczny gulasz! Na szczęście zdążyłam spisać wszystko co dodawałam, póki jeszcze to pamiętałam :) dziękuję cukinio, że ciebie nie było!

Składniki:
1 cebula
1-1,5 cm świeżego imbiru
1/2 pora (przekrojony wzdłuż)
200g dyni (miałam zamrożoną z ogródka)
1 papryka czerwona
300g pieczarek
Przyprawy:
papryka ostra
papryka słodka
pieprz
kurkuma
masło klarowane/ oliwa z oliwek
sos sojowy
whisky
miód/ cukier trzcinowy

W garnku rozgrzewamy masło lub oliwę. Wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę, starty na tarce imbir i doprawiamy paprykami, pieprzem i kurkumą. Chwilę mieszamy i dodajemy pokrojone pieczarki. Ja kroję je prosto do garnka od czasu do czasu mieszając. W międzyczasie podlewamy lekko wodą, z której zrobi się aromatyczny sos. Do całości wrzucamy dynię i paprykę - też pokrojone w kostkę. Warzywa powinny się dusić w sosie, jeśli jest za mało wody to można trochę dodać, tylko ostrożnie żeby nie wyszła nam zupa. Gdy wszystkie warzywa są miękkie kroimy pora w słupki i też dodajemy. Całość mieszamy od czasu do czasu. Na koniec dodajemy po łyżce sosu sojowego, whisky i miodu. Mieszamy i na małym ogniu gotujemy jeszcze bez przykrycia przez kilka minut. Por powinien stać się miękki a sos naprawdę aromatyczny. Podajemy z ryżem, kaszą pęczak lub inną o mało intensywnym smaku.
Jeśli ktoś używa soli, to zachęcam żeby spróbować zrobić ten przepis bez niej, gdyż sos sojowy już jest słony i może nie będzie trzeba jej dodawać.

Smacznego :)





Wielki Post 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz