Menu

czwartek, 12 lutego 2015

"Ptasie mleczko"

Przepis na tak zwane "ptasie mleczko". Ja zrobiłam dziś dwa rodzaje, jedno białe kokosowe a drugie daktylowe. To pierwsze robiłam z myślą, by jak najbardziej przypominało to oryginalne. Moje jednak nie jest aż takie słodkie, jednak to kwestia dodania większej ilości słodziwa. Za to drugie daktylowe jest według mnie lepsze. Jeśli więc chcecie wypróbować na początek jedno, to polecam to daktylowe. No a jak już Wam zasmakuje i zobaczycie jakie to proste, to będzie można kombinować z innymi smakami ;)

Kokosowe:
1 puszka mleka kokosowego
2 płaskie łyżeczki ksylitolu/stewii (lub innego białego słodziwa)
2 płaskie łyżeczki agaru

Daktylowe:
1 puszka mleka kokosowego
4 łyżki syropu daktylowego (dałam takie spore, bo lubimy słodkości) TUTAJ
2 płaskie łyżeczki agaru

Mleko wlewamy do garnka, dodajemy słodziwo i agar agar. Wszystko zagotowujemy cały czas mieszając, żeby agar się rozpuścił i żeby nie było grudek. Przelewamy do foremek i odstawiamy do wystygnięcia i stężenia do lodówki.

Smacznego :)



2 komentarze:

  1. Pani Agatko mamy podobny gust daktylowe sa PYCHA!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały :) chyba w sobotę też znów je zrobię. Również pozdrawiam

      Usuń