Menu

czwartek, 6 sierpnia 2015

Galaretki owocowe




Kiedy ostatnio robiłam sernik na zimno to zostało mi trochę polewy-galaretki, przelałam ją do foremek na czekoladki i odstawiłam do lodówki. Tak oto powstały małe galaretki owocowe - orzeźwiająca letnia przekąska. Można je zrobić w prosty sposób z właściwie każdych owoców. Jeśli użyjecie np. słodkich truskawek i banana nie będzie potrzeby dodawania już miodu. Galaretki można też przelać do silikonowych foremek na ciastka czy muffinki, będą po prostu większe. Nie polecam foremek na lód, gdyż gorzej się z nich wyjmuje żelki. Można też całość przelać do formy wyłożonej folią spożywczą i potem pokroić galaretkę w kostkę :)

Składniki:
  1szklanka czarnej porzeczki
1 banan
  3 łyżeczki miodu
  1 łyżeczka agaru

Czarną porzeczkę blendujemy w rondelku z bananem, następnie masę wstawiamy na kuchenkę i dodajemy do niej agar agar. Całość zagotowujemy mieszając od czasu do czasu, żeby nie powstały grudki. Po około 5 minutach gotowania zdejmujemy rondelek i odstawiamy do przestygnięcia. Po około 10-15 minutach, gdy mus trochę przestygnie dodajemy do niego miód i dokładnie mieszamy. Całość przelewamy do foremek na czekoladki i odstawiamy do lodówki do ostatecznego stężenia.

Smacznego :)




Uczta pod gołym niebem


Letnie owoceZ dziećmi i dla dzieci

1 komentarz:

  1. Caly pomysl bardzo mi sie podoba.
    Ja chyba postawilabym na jedna foremke i pokrojone w kosteczki galaretki...
    :)

    Milo, ze jestes w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń