Menu

poniedziałek, 6 lipca 2015

Masło orzechowe domowe

Przepis na to masło jest banalny ale po kilku pytaniach postanowiłam go jednak dodać. Nie dlatego, że nie każdy wie jak je zrobić ale dlatego, że nie każdy wie że w ogóle można i to tak prosto. A o tym, że domowe jest najzdrowsze, to już chyba nie muszę nikogo przekonywać :) Pamiętajmy tylko, żeby orzechy nie były solone! Do takiego masła możemy też dodać zmielone drobno orzeszki lub miód. Ja jednak najbardziej lubię tradycyjne gładkie, a z dodatkami można szaleć np. na kanapce ;)

Składniki:
orzechy ziemne prażone

Orzechy umieszczamy w blenderze i miksujemy do uzyskania gładkiej kremowe masy. Gotowe :) w zależności od tego jakie mamy urządzenie i o jakiej mocy zrobienie całego słoiczka (400g) powinno nam zająć od kilku do kilkunastu minut. Jeśli nie mamy prażonych orzechów, będzie trzeba  uprażyć je wcześniej na suchej patelni.


Smacznego :)






4 komentarze:

  1. ja robie takie z migdałów! przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :) muszę koniecznie zrobić swoje, mam nadzieje, że mój blender podoła zadaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej tak, robi się je dużo szybciej niż np. kokosowe :)

      Usuń