Menu

niedziela, 12 lipca 2015

Curry z bobem i bakłażanem

Bób już od jakiegoś czasu widnieje na straganach. Nie jest to wprawdzie mój smak dzieciństwa, odkryłam go kilka lat temu, jednak od razu bardzo polubiłam. Ugotowany jest pyszną letnią przekąską. Ostatnio kupiłam go trochę za dużo, dlatego postanowiłam dodać go zamiast ciecierzycy do curry. Wyszło bardzo smaczne. Ja podałam je z białym ryżem.

Składniki:

1 bakłażan
1 cebula
250g bobu
1 ząbek czosnku
kawałek (około 1,5-2cm) świeżego imbiru
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka przyprawy curry bez soli
1 łyżeczka tahini
1łyżeczka koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka syropu klonowego
1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego
1/3 szklanki wody kokosowej
szczypta papryki słodkiej i ostrej
1 łyżka oleju
kilka gałązek świeżego koperku

Bób gotujemy w wodzie, nie obieramy ze skórki. W dużym rondlu rozgrzewamy olej. Czosnek przeciskamy przez praskę a imbir trzemy na tarce na najmniejszych oczkach i dodajemy do oleju. Dosypujemy również pieprz, papryki i przyprawę curry. Mieszamy. Dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i bakłażana. Całość chwilę smażymy. Następnie dodajemy wodę kokosową, sok z cytryny, tahini, syrop klonowy i passatę. Całość dokładnie mieszamy i przykrywamy. Dusimy chwilę, do czasu aż bakłażan będzie miękki. Od czasu do czasu mieszamy. Na koniec dodajemy bób. Podajemy posypane świeżym koperkiem.

Smacznego :)

Lekkie i szybkie dania na upalne dniNamaste - zakochaj się w Indiach 2015


2 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł. Zastanawiałem się na co więcej mogę wykorzystać bób, teraz już wiem :) Na pewno wypróbuję Twoje curry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis się podoba. Smacznego zatem życzę :)

      Usuń