Menu

piątek, 17 lipca 2015

Krewetki z warzywami i ryżem zapiekane w omlecie



Ostatnio na obiad robiłam sałatkę z krewetkami i ryżem. Jednak gdy je przygotowywałam, to przypomniało mi się japońskie danie omurice, czyli kurczak z ryżem zapiekany w omlecie. Postanowiłam więc i ja zapiec mój ryż, który jest chyba jedynym wspólnym mianownikiem tych dwóch dań. Poza omletem oczywiście ;) niemniej był to świetny pomysł, danie jest bardzo smaczne. Naprawdę polecam.

Składniki:
Sałatka na 3-4 omlety
3/4 szklanki ryżu
300g mrożonych krewetek (już oczyszczonych, jeśli w skorupkach to można dać trochę więcej)
2 łyżki masła klarowanego
2 ząbki czosnku
kawałek świeżego imbiru
1/3 łyżeczki chili (u mnie grys)
2 łyżki tahini
1/3 czerwonej papryki
garść orzechów nerkowca
1 łyżeczka czarnego sezamu
pieprz cytrynowy
ogórek świeży gruntowy
łyżka posiekanej natki pietruszki

Krewetki rozmrażamy. Ryż gotujemy w wodzie w proporcjach 1:2. Na patelni rozgrzewamy masło i dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Na maśle czosnkowym smażymy krewetki, to bardzo delikatne mięso więc zajmie to nam tylko kilka minut. Następnie odkładamy krewetki a na tą samą patelnię dodajemy pokrojony w kosteczkę imbir, posypujemy chili i dodajemy pokrojoną paprykę. Całość mieszamy i smażymy chwilkę by papryka lekko zmiękła. Dodajemy tahini a gdy się połączy z resztą składników przekładamy na patelnię ryż i całość dokładnie mieszamy, żeby ryż przeszedł aromatem przypraw. Orzechy mielimy i razem z sezamem dodajemy do całości. Doprawiamy pieprzem. Ryż z całym sosem przekładamy do miski, dodajemy do niego wcześniej przygotowane krewetki, pokrojonego w kostkę ogórka i natkę pietruszki. Mieszamy. Sałatka jest gotowa.


Omlet 1 szt.
2 jajka
1 łyżka mleka
masło do smażenia

Jajka rozbełtać z mlekiem i wylać na rozgrzaną patelnię. Gdy lekko się zetnie na środek wykładamy farsz i zawijamy. Smażymy jeszcze około 2-3 minut. Można delikatnie przełożyć omlet na drugą stronę, żeby się ładnie zarumienił.

Smacznego :)



Uczta pod gołym niebem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz