Menu

czwartek, 5 listopada 2015

Babeczki jajeczne


Babeczki są właściwie bekonowo-jajeczne i jeśli lubicie zjeść na śniadanie jajka na bekonie, to ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu. Są one proste do przygotowania i co dla mnie jest dużym plusem nie trzeba ich jeść od razu, gdyż są wyśmienite również na zimno. Można je ewentualnie odgrzać w mikrofali. Oczywiście polecam je na gorąco zaraz po upieczeniu ale śmiało można je zabrać do pracy i zjeść na lunch. Do tego są bardzo sycące, dwie takie babeczki i dopiero będziemy mieć energię na cały poranek :) 
Ja tym razem zrobiłam wersję z serem feta i szczypiorkiem ale zamiast nich możemy dodać np. groszek lub brokuła (mogą być mrożone) lub inne ulubione dodatki.

Składniki na 6 porcji:
6 jajek
6 plastrów bekonu
kawałek sera feta
szczypiorek lub inne zioła

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Foremki do muffinek (babeczek) smarujemy cienko tłuszczem, np. masłem klarowanym lub olejem kokosowym. Chyba że używamy silikonowych foremek, wtedy nie trzeba. Do każdej formy wkładamy plaster bekonu tak żeby przylegał do boków i spodu. Ja najpierw układałam naokoło a że miałam długie plastry to odrywałam kawałek i wykładałam nim spód muffiny. Do każdej babeczki wbijamy po jednym jajku. Wierzch posypujemy pokruszonym serem i posiekanym szczypiorkiem. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 15 minut, do ścięcia się białek. Po wyjęciu formy z piekarnika należy odczekać minutę a następnie wyjąć babeczki przy pomocy łyżki lub noża.

Smacznego :)




Zdrowe, ciepłe śniadanie w jesiennym klimacieMenu dla przyszłej mamy

3 komentarze:

  1. mniam! lubię i czasami robię w weekendy takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za udział w akcji :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. 57 year old Systems Administrator II Nikolas McCrisken, hailing from Cottam enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Blacksmithing. Took a trip to Historic Centre of Mexico City and Xochimilco and drives a Jaguar D-Type. Sprawdz to

    OdpowiedzUsuń