Menu

poniedziałek, 21 września 2015

Ciasto jogurtowe, które chciało być czekoladowe


Zawsze jak coś piekę lub gotuję, to zapisuję sobie składniki, które dodaję w notesie. Tak, żeby później móc odtworzyć dany przepis jeśli był udany lub zapisać go tutaj. To ciasto robiłam tydzień temu ale nie miałam kiedy wcześniej go dodać, a sama też nie pamiętałam już dokładnie jak je robiłam. Nazwałam je "ciasto czekoladowe owsiane" :) no i tak spisuję listę składników, patrzę na nią i szukam kakao, ewentualnie karobu, a tu nic... i rzeczywiście tak było, ciasto w sumie nie jest czekoladowe, choć i kolor i smak ma bardzo podobny. Jeśli podacie go z polewą czekoladową, tak jak ja, to myślę że mało kto odgadnie, że jest ono bez czekolady :)

Składniki:

150g mąki ziemniaczanej
150g mąki owsianej (np. zmielone płatki owsiane)
100g mąki pszennej (w wersji bezglutenowej można dodać np. kukurydzianej)
1,5 łyżeczki sody
2 banany
500ml jogurtu naturalnego lub kefiru (ja użyłam kefiru)
3 łyżki syropu klonowego
1 jajko

Banany blendujemy, dodajemy do nich płynne składniki, czyli rozbełtane jajko, kefir/jogurt i syrop i wszystko dokładnie mieszamy. Mąki łączymy ze sobą i z sodą i przesiewamy do mokrej masy. Całość dokładnie mieszamy. Przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki. Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku (góra-dół) przez około 80 minut. 

Gdy ciasto będzie gotowe odstawiamy do przestygnięcia i przygotowujemy polewę.

Składniki na polewę:
50g gorzkiej czekolady (min 80% kakao)
50g masła
syrop klonowy (opcjonalnie do smaku)
kilka truskawek do dekoracji

Czekoladę rozpuszczamy z masłem w kąpieli wodnej, następnie dodajemy syrop. Polewamy nią ciasto i posypujemy drobno pokrojonymi truskawkami.

Smacznego :)


3 komentarze: