Menu

środa, 21 października 2015

Surowe ciasto orzechowe z polewą dyniową


Witam wszystkich po dość długiej przerwie :) niestety nie mogłam ostatnio za często tu zaglądać, myślę jednak że za kilka dni wszystko wróci do normy. Jednak to, że mnie nie było nie oznacza że nic nowego nie ugotowałam ani nie upiekłam... wręcz przeciwnie, nazbierało mi się kilka ciekawych przepisów, którymi zamierzam się podzielić w przeciągu najbliższych dni. Dzisiejszy post dotyczy szybkiego ciasta na surowym spodzie z polewą dyniowo-bananową. Mam nadzieję, że zasmakuje Wam ono tak jak i mnie :)

Składniki:
spód
1,5 szklanki orzechów włoskich
1 szklanka suszonych daktyli
1 łyżeczka cynamonu
mąka owsiana - ilość do uzyskania odpowiedniej konsystencji

Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10-15 minut. Orzechy mielimy w malakserze, nie muszą być bardzo drobno. Dodajemy do nich cynamon i mieszamy. Następnie odlewamy wodę z daktyli i blendujemy je na gładką masę, którą łączymy z orzechami. Całość zagniatamy i dodajemy po trochu mąki, do uzyskania konsystencji ciastoliny. Ilość mąki przede wszystkim będzie zależała od tego jak bardzo namoczone były daktyle. Formę wykładamy folią spożywczą lub papierem do pieczenia i układamy na nią ciasto a następnie umieszczamy je w lodówce.

Polewa dyniowa
2 banany
3/4 szklanki puree z dyni
2 łyżki oleju kokosowego

Olej podgrzewamy by stał się płynny i blendujemy go z pozostałymi składnikami na gładką masę. Polewę wylewamy na wcześniej przygotowaną masę i schładzamy około godziny. Na koniec można posypać ciasto amarantusem ekspandowanym.

Smacznego :)




Jesienne słodkości!Sposób na dynię 2015
Menu dla przyszłej mamy
Sposób na dynię 2015

2 komentarze: